zondag 7 februari 2010

Korte samenvatting, nieuwe dromen

Afgelopen zaterdag had ik een groot geluksmoment. Het was kwart over vijf en na een superdrukke Bookshop-dag kwamen Amel & Alex binnengelopen, twee waanzinnige meiden die af en toe meehelpen in de shop.

Koffie, thee, gezellig. Fatma was er ook, met haar ben ik naar het Tsjaikovsky ballet geweest. 10 minuten arriveerde nook Philippe & Russell, de mannen hadden ergens koffie geleut en gebabbeld.

Kort samengevat, het was één groot feest in de bookshop. Het is jammer dat de shop zo volgepropt is met boeken, er was nauwelijks nog plaats voor klanten.

Maar jeetje; ik woon in Parijs, met mijn Canadese lover, heb Parijse vrienden, babbel alles weg in het Frans, ik beheer een Bookshop in mijn eentje, ik dans op donderdag- en vrijdagavonden en heb yoga lessen.

Ik weet soms even niet waar ik nog nieuwe dromen vandaan moet halen!

Momenteel zit ik in Rue de Ménilmontant. De straat waar Russell en ik een heus appartement hebben. Groots, ruim, lumieus, prachtig (en ja ook duur!!).

Afgelopen zondag zijn we verhuisd, met zes tassen in de metro! Diezelfde avond nog hebben we een spoed-cremailleire georganiseerd. Een house-warming party. Er werd geproost op liefde & gezondheid en de avond was geweldig. Met groente & fruit kun je ook kunst maken, zo blijkt wel weer. Russell heeft een poging gedaan tot een stop-motion movie, maar helaas had ook hij die avond iets te diep in 't glaasje gekeken.

En vanavond weer, Russell is een feestbeest wat dat betreft en voornamelijk in de keuken. Er komen 6 à 7 vrienden bij ons eten, Canadees & Hollands staat op het menu.
Ons nieuwe appartement



Natuurlijk blijf ik diep van binnen een realistische, nuchtere Hollandse. Wat gaat er hierna gebeuren, er moeten nieuwe inkomstenbronnen worden gevonden en wat wil ik nou eigenlijk écht?!

Maar wat een heerlijke plaats en wijze is dit om verdwaald te zijn, op zoek naar nieuwe uitdagingen, passies en....nieuwe dromen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten