woensdag 10 februari 2010

Brassens, Gainsbourg & Brel

Muziek! En voornamelijk live muziek, is één van de vele belangrijke dingen in het leven. Vind ik dan.

Mijn Hollandse vriendenkring is sinds een paar weken weer fanatiek gestart met een ketting aan e-mails voor de komende zomerfestivals in Nederland, Belgie en Duitsland. Ik kijk er nu al naar uit!

Afgelopen weekend heb ik heel veel nieuwe muzieksoorten ontdekt en leren waarderen. Amel, die af en toe de shop binnenwandelt voor een coup à main (een helpende hand) had ons uitgenodigd bij haar thuis.

Een vriendin van haar, Tanja heeft een gave om ieder muziekstuk op gehoor te spelen, op haar gitaar. Bovendien heeft ze een prachtige stem, die geen enkele noot mist.

Ze heeft ons kennis laten maken met prachtige Franse chansons van Brassens, Serge Gainsbourg en natuurlijk Jacques Brel. Met Amel als tweede stem waren de dames net een vrouwelijk Simon & Garfunkel duo.

Alexandra, Amel, moi et Tanja

Ik vond het waanzinnig. In een klein, oud appartementje in het midden van Parijs hebben we de avond lang gedanst, gezongen, gegeten en uiteraard wijn gedronken. Het was mijn meest magistrale moment in Parijs tot nu toe.

Er zit ook een heleboel muziek in mij! Letterlijk en figuurlijk. Tanja heeft me enorm geinspireerd, het wordt tijd dat mijn muzikaliteit er ook eens uit gaat komen! Wie weet waar me dat brengt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten