zondag 14 februari 2010

Carnaval!

Kaaiendonk is vast en zeker in volle gang momenteel en dat maakt me een beetje triest.

Ik heb hier Carnaval uitgelegd aan verschillende mensen van diverse nationaliteiten en het gaat hun comprehensie ver te boven. Het is ook niet echt uit te leggen.

Carnaval is puur cultuur.

Je groeit ermee op, neemt het voor lief en denkt eraan als de normaalste zaak van de wereld. Ik kan er hier in Parijs heel anders over denken. Vol dankbaarheid kan ik terugdenken aan alle voorgaande optochten, zuipfestijnen, worstenbrood- en erwtensoep middagen op Torenplein en de rookkleren waarin je vier dagen leeft.

Ik gebied iedereen die bruut Carnaval aan het vieren is op dit moment om er eens extra van te genieten! Het is superuniek en daarop mogen we heel trots zijn!

Vandaag schijnt hier een dergelijke Carnavalsoptocht te zijn, met wagens en muziekbandjes. Echter, iets zegt me dat het niveau ervan dermate laag is. Of in ieder geval niet opweegt tegen het Alaaf-niveau wat ik gewend ben!

Bovendien is het kansloos op zoek te gaan naar Hollandse tradities in Frankrijk! Daarom ga ik vanavond Franse Chansons zingen in de kroeg. Ook leuk.

Een wijze man zei ooit; als iemand je een citroen geeft, kun je er maar beter citroensap van maken.

Geen Carnaval...'t is toch wel een beetje zuur, ja...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten