zondag 1 november 2009

Met een kater naar de kerk

Alleen uitgaan in Parijs? Welja waarom ook niet. Om een erg lang verhaal kort te maken, Lucky Luke was there (Halloween feestje) en nog wat andere mensen in een salsa discotheek naast de Mouling Rouge. Dus...;-) Wat een feest!

Voor diegene die zich nu ongerust maken, don't be. Blanche & Pigalle zijn eigenlijk heel veilige wijken. PROEST! Ok, dat is niet waar. Laten we zeggen dat ik een neusje heb voor mensen waar je wel wat tegen kan zeggen en mensen waar je met een grote boog omheen moet lopen.

Evengoed, met een kater naar de Amerikaanse kerk (L'Eglise Americian) de volgende dag, want daar hangen elke ochtend aanplakborden vol huizen, kamers en banen die aangeboden worden. Na 1 telefoontje had ik weer beet. Ik heb nu dus twee optionele appartementen. Diegene die mij vertelden dat het moeilijk zoeken is in Parijs wil ik nog wel eens vragen waar zíj dan gezocht hebben.

Dit luxe probleem zorgt al de hele dag voor een slecht humeur. What to do. Er is eigenlijk maar 1 probleem met de kamer vanuit L'Eglise, hij is gelocaliseerd buiten Parijs! In een -en ik haat het woord, ik baal er echt van- BANLIEU. Het is nèt buiten de Pheripherique en da's dus al meteen banlieu. De straat staat echter nog wel op de meeste toeristen plattegronden, al valt ie er bijna af.

Ik ga dus van mijn droom afwijken, mijn locatie, locatie, locatie gezwets. Ik heb me gerealisseerd dat er toch andere prioriteiten zijn als het op wonen aankomt. De andere kamer ligt met zn 13m2 op een toplocatie MET uitzicht op de Eiffeltoren, maar heeft geen behoorlijke douche, geen internetverbinding en 't bed...mhaw. Mijn banlieutje is een volledig huis waarvan ik 1 slaapkamer huur. Met medebewoners, is ook altijd gezellig en taal-technisch gezien erg voordelig.

Echt, door merg en been, dat woord Banlieu. Het heeft ook zo'n slechte reputatie. Overigens erg ongegrond, want het was een goede, rustige buurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten