vrijdag 30 oktober 2009

Visjargon

Een gewone donderdag gisteren en ik besloot te gaan vissen. Ik heb mijn hengel uitgegooid in de prachtige vijver van het internet, met een klein, maar krachtig net(book) en enkel wat vlotte woorden als aas.

Een goede visvijver is nederlanders.fr, scholen van mogelijkheden zwemmern daar rond. Ook couchsurfing.com heb ik afgesurft en uiteraard her en der ge-netwerkt.

Ik had redelijk snel beet. Voor een mogelijk nieuw appartementje, een klein kamertje ook hier in het 17e arrondissement (Noord-Parijs). Nog even afwachten of ik deze smakelijke karper kan binnenhalen.

Netwerken of lijntjes uitgooien. Voor mij hebben deze woorden binnen een week een heel andere betekenis gekregen. Ze zijn het visjargon voor het opbouwen van een nieuw leven!

Mijn ex-baas van Deltas zou overigens vast meer toepasselijke woorden weten. Die kan je taalkundig aan de haak slaan, helemaal fileren en vervolgens in de pan hakken.

1 opmerking:

  1. Wow... Nice metaphorical writing! It even came across well on google translate. If only I could have tasted the real writing in original Dutch! It would surely be the difference between salmon in a can, and a sparkling salmon pulled fresh from the glacier fed rivers of BC and cooked over a smoldering cottonwood fire! Yeah? Here's hoping your fishing catches a bug salmon!

    BeantwoordenVerwijderen