woensdag 28 oktober 2009

Rue de Batignolles


Gabrielle en Alexis. Dat zijn de twee namen die ik nodig had om dit appartement te bemachtigen, midden in het 17e arrondissement. Voor 11 dagen. Voor een paar honderd eurootjes.

Het is ongelooflijk!

Na een gezellig avondje met Marloes en Martin vertrokken zij de volgende middag richting Holland en had ik inmiddels een hostel geboekt. Was wel een raar moment, om ineens midden in Parijs te staan, in je eentje.

Hostels zijn gelukkig een redelijk veilige keuze en beter nog, Alexis, de jongen achter de balie was zeer behulpzaam toen ik vroeg naar appartementen in Parijs. Sterker nog, hij had een vriendin Gabrielle en zij moest toevalligerwijze naar 't buitenland voor een aantal dagen.

Anyway, ik zit nu in haar 40m2 appartement met alles-erop-en-eraan in Rue de Batignolles nummer 10bis.

De afgelopen dagen aan een paar toeristen uit dat ene hostel Parijs laten zien. En zij hebben me op hun beurt kennis laten maken met Libanese en Indiase restaurants.
Verder geen plannen, het is hier prachtig weer, ik geniet met volle teugen van de stad, de mensen en de vrijheid.

Het allermooiste...fietsen. Wat een feest. Fietsen door Parijs. Mocht je een weekendje gaan, haal zo'n Velib uit een apparaat en fiets de hele stad door. Er zijn fietspaden, borden en ze hebben echt hun best gedaan. Knooppunten (dwars over Place de la Bastille) zijn dan wel weer dodelijk, maar tot nu toe hebben zowel ik als mn fiets hebben alles overleeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten