woensdag 28 april 2010

Ik hou van Holland

Explore. Dream. Discover. Dromen waarmaken. Daarover gaat deze weblog nog altijd. Als je niet oppast -en dat geldt ook voor mij- wordt je snel meegesleurd door de automatische stroom van het leven, dat je vergeet te dromen en al helemaal vergeet deze dromen na te jagen.

Zelfs in een turbulente levensstijl waarin ik me toch enigszins bevind, kan de tijd geheel worden opgeslokt worden door haasten, moeten & zorgen. Nu hoort dit ook wel bij het leven, maar vergeet alsjeblieft niet ook van elke dag te genieten, bewust te zijn en dankbaar te zijn!

Zoals er bij stilstaan dat ik zojuist mijn vader heb opgezocht aan de andere kant van de wereld! Of dat ik nu lekker bij mijn moeder zit in Oosterhout, die liefdevol mijn geinfecteerde muggenbeet verzorgt! Dankbaar zijn voor de bijna vanzelfsprekendheid dat Dennis klaar met de auto in Antwerpen, als zijn zusje weer eens de Thalys heeft genomen. Onmeetbaar blij zijn met vrienden die het gezellig vinden mij ff te zien!

En ergens ver weg op mijn dromenlijstje stond dat ik graag in toerisme wilde werken. Of in ieder geval; de combinatie reizen & geld verdienen klinkt voor mij als een heuse droombaan.

Zojuist ben ik in wel twee hele dagen opgeleid tot tourbegeleider bij Holland Aqua Tours! Vanaf begin mei start ik in Amsterdam op een prachtig hotelschip en vaar & fiets ik met 22 Amerikanen en Engelsen langs de bollenstreek, de Keukenhof, molens en nog wat oer-Hollandse taferelen.

Ik vind het ontzettend spannend en een ware uitdaging! Het klinkt allemaal heel simpel, maar heb in mijn 'training' wel gemerkt dat het nog heel wat verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Zo moet ik mijn Duits gaan ophalen mijn bandenplak-capaciteiten eens dringend gaan opkrikken.

Abby op de fiets door Holland. Dat had zelfs ik niet kunnen dromen!

1 opmerking:

  1. Marloes Grooten3 mei 2010 om 09:32

    He lieverd,
    Ben je vergeten te laten weten dat wij de kids hadden met Qday, dus helaas niet echt stappen voor ons ;-) Hopelijk heb jij wel kunnen genieten.
    Wat een verhalen weer mop! En nu weer alleen?! Ik dacht dat die puppy van jou wel met je mee zou reizen... Maar ach, zo is 't weer een ander avontuur.
    Ben je al begonnen in A'dam? Ben benieuwd hoe je 't vindt.
    Xije hopelijk snel!
    Dikke kus, Loes

    BeantwoordenVerwijderen