zaterdag 2 januari 2010

Bonne année!

Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Terugkomen in Parijs was moeilijker dan ik dacht. En dat na één week afwezigheid! Toch moest ik weer in een 'metropolische' flow of groove terechtkomen en dat duurde eventjes.

Bovendien is het einde van het jaar altijd een rare periode, iedereen is vrij of op vakantie. En aangezien Parijs maar weinig 'authentieke Parijzenaren' kent en meer een internationale mengelmoes is van mensen met verschillende roots, stroomt deze wereldstad volledig leeg tijdens de feestdagen. Heel veel Fransen keren terug naar hun vrienden en familie in de Provence, in augustus is het nóg erger, zegt men! De stad wordt derhalve gedomineerd door toeristen en dat siert de stad nou niet bepaald.

De afgelopen dagen heb ik echter niks meegekregen van dit alles. Ik heb namelijk twee dagen bij Shanti vertoefd, mijn waanzinnig inspirerende yogalerares, Ze woont in banlieue Val de Fontaney, dat nog het meeste weg heeft van een Spaans of Portugees vakantieresort. Ik belde haar met de mededeling dat ik nog geen plannen had voor Oud en Nieuw en ben met open armen bij haar thuis ontvangen.

Het was geen doorsnee Oud en Nieuw kan ik wel zeggen! We hebben het nieuwe jaar ingeluid met een maan-meditatie om alles van het voorgaande jaar te laten wegstromen en geluk, voorspoed en succes te wensen voor het nieuwe jaar. Dit was bijzonder passend, aangezien het afgelopen 31 december blauwe maan was, een tweede volle maan in een maand tijd.

Uiteraard was er ook heel veel lekker eten, champagne, goede gesprekken, muziek, dans en natuurlijk heel, heel veel yoga! Nieuwjaarsdag heb ik volledig met Shanti doorgebracht, Chateaux Vincennes bezocht, The Secret uitgelezen (schijnt een beroemd boek te zijn, kent iemand het? ;-) nog meer Yoga en ik heb haar op mijn beurt kennis laten maken met Wende Snijders, de Edith Piaf van Nederland.

Ik heb genoten van elke seconde, het is net of ik zojuist twee dagen in retraite ben geweest zo relaxed ben ik na dit bezoek. Ik ben zojuist 'weer op aarde geland'.


Wat een prachtige manier om het nieuwe jaar te beginnen! Shanti bedankt!

Terug in Pantin ben ik overspoeld met Libanese delicatessen; Mijn huisgenoot Martin is juist weer teruggekeerd van zijn vakantie naar Libanon.

Oh, wat is het leven zwaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten