zondag 10 januari 2010

10-01-10

Via deze foto en handkus stuur ik aan iedereen al mijn blijdschap en geluk vanuit mijn nieuwe kamer in rue Faubourg St. Denis!

Authentieke, krakende houten vloeren, krakkemikkige ramen en luiken, antieke schemerlampen, een eigen open haard en een heerlijk bed zijn de ingredienten voor een fantasisch nieuwe kamer.

Ik deel de rest (keuken & badkamer) met Philippe en zijn Phillipijnse vriendin Jennyfer en 't is goed volk, zo zou mijn opa zeggen. Mijn nieuwe wijk is één en al Curry's, Kashmir, Wierook, Bollywood & gouden sieraden. Juist, ik zit in de Indiase wijk. Of eigenlijk zijn de meesten van Sri Lanka.

Laatst zei iemand: je hoeft helemaal niet te reizen, enkel een paar maal te verhuizen in een internationale stad en je komt alle culturen tegen. 't is zeker waar. Vanuit het midden-oosten zit ik nu in India! Kom maar op met die Indiase curry's!

Voor éénieder die mijn appo eens wil bezoeken, je bent van harte welkom! Bovendien woon ik naast Gare du Nord, erg praktisch voor treinreizigers.

Ondanks de kou ben ik nog altijd fanatiek aan het fietsen. Mijn verhuis was helemaal een stunt. In de sneeuw, op de fiets met volle fietstassen. Dat had er zelfs in Nederland raar uitgezien.

De pakken sneeuw zijn hier gelukkig uitgebleven. Er is hier alleen 'mooie decoratieve sneeuw' gevallen. Afgelopen woensdag leek het wel of God of wie dan ook daarboven een fijne zeef had gebruikt om poedersuiker boven de stad uit te strooien; alle daken en gebouwen waren bedekt met een flinterdun laagje sneeuw. Een heus Anton Pieck-plaatje.

De beste bookshop anekdote van de week: Brian die me 'sochtends (op mijn vrije dag) opbelt met de vraag of ik zijn sleutelbos toevallig ergens heb gevonden. Wat bleek, die zaten per ongeluk nog in mijn tas. Tengevolge daarvan heeft hij noodgedwongen in de shop moeten slapen! Zijn huissleutels zaten namelijk ook aan de bos. Juist ja...

En dan...de Notenkraker, het ballet met muziek van Tchaikovsky, zojuist gezien in Opera Bastille. Waanzinnig! We hebben twee uur in de rij gestaan voor kaartjes en mét succes! Een zeer uitgebreide productie, een cast van meer dan 50 dansers, het grootste symphonisch orkest wat ik tot nu toe heb gehoord en waanzinnig decor & kostuums; als de Fransen het doen, doen ze het goed!

Abby is weer back-in-business als het gaat om het goede Parijse leven, zo zou je denken en ja, daar stem ik helemaal mee in.

Wees gerust, er zijn ook serieuzere zaken aan de gang, zoals een heuse co-creatie waar Russell en ik mee bezig zijn voor onze periode hier in Parijs:

"We dream of a stustainable and enjoyable and love-filled time together in Paris. To co-create together a prosperous way of doing the things we love and fully enjoying Paris. We dream of being amazing partners so that we can maximize our health, our living, our consciousness, and our gift to the planet."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten