dinsdag 29 december 2009

Twee voeten op de grond

Mijn terugweg was alweer een avontuur op zich. Twee uur vertraging, een wagon vol Amerikanen die duidelijk iets te vieren hadden en een Noorse boskat. Het baasje van Lucky (zo heette de kat) zat namelijk naast me. Een erg gezellige Fransman, zodoende heb ik ook nog op een Parijs terras gezeten met een Noorse boskat...en zijn baasje. Erg apart.

Weer terug in Parijs! 'Weer thuis' zeggen vind ik een beetje te ver gaan, maar ik weet dat dit de plek is waar het in 2010 gaat gebeuren!

Wat? Tja, niet van die moeilijke vragen stellen, hoor.

Parijs wordt in ieder geval een succes, Parijs wil ik laten slagen. Succes in taal, geld, woning...dat soort basics. Russell en ik zijn volop aan het brainstormen hoe we onze talenten kunnen bundelen om een bloeiende business op te zetten.

Afgelopen week heb ik een heerlijke kerst gehad met familie en daarnaast zo'n beetje alle vrienden & vriendinnen gezien voor knuffels, gezelligheid, biertjes en goeie gesprekken! Ik ben nog meegesleurd door Claudia en Laud voor een Salsa/Zouk avondje en als zij samen dansen; da's puur geluk.

Beiden geven sinds kort overigens Zumba les in Breda! Mocht je interesse hebben: www.zoukmotion.nl

Vandaag kwam de terugslag. Ik kreeg Brian van de Bookshop niet te pakken en op de voicemail stond 'de bloemenwinkel' die mij vertelde dat ik niet nodig was deze week.

ZO! Eén week weg en mijn hele Parijse bestaan staat wankelend op het randje van de eerste verdieping van de Eiffeltoren.

Terwijl ik dit schrijf en een van thuis-meegebrachte-te-vroeg-gebakken-oliebol eet zie ik ineens een kaartje wat ik bij mijn afscheidsfeestje heb gekregen. Van een goede vriendin & psychologe. Diewertje schreef onderstaande:


'met 2 voeten op de grond is even moeilijk als met je beide benen in de lucht'

Ze schrijft ook dat ik me altijd met volle overtuiging ergens ingooi of het nu een wereldreis is of een kantoorbaantje. Ze heeft helemaal gelijk. Zo ook dit avontuur.

En dat kost waanzinnig veel energie af en toe. Dus het is niet heel raar als er eens wat terugslagen zijn.

Toch ben ik vandaag redelijk hardhandig met mijn beide voeten op de grond neergezet.

No problem. Morgen weer een dag. En over twee dagen weer een heel nieuw jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten