zondag 20 december 2009

Het gevoel van...

December! Een heerlijke tijd! Ik heb altijd al veel van de kerstperiode gehouden. Het is een tijd om terug te kijken op een jaar om 'de rekening op te maken' en ook om vooruit te kijken naar een nieuw jaar.

En het is een tijd om te geven aan mensen om je heen! In de vorm van bedankjes, cadeaus, knuffels en lieve woorden. En om mooie dingen terug te ontvangen.

Mijn nieuwe vrienden hier in Parijs, al mijn lieve vrienden in Nederland, mijn familie die me oh zo dierbaar is en een verre lover, hoeveel meer geluk kan ik me wensen in het volgende jaar.

Natuurlijk zijn er altijd nog dingen om over te dromen.

Maar voor ik al mijn dromen voor 2010 ga devoileren (onthullen), wil ik graag terugkijken op twee maanden Parijs. Het gevoel van...

Het gevoel van Parijs
Naar een decadente degustation (wijnproeverij) op een boot, aan de seine, naast de Eiffeltoren.

Het gevoel van WWW
Mijn schattige Asus laptopje! Ideaal om te schrijven en te internetten in cafeetjes in Parijs of om mee te skypen met mijn moeder ;-)

Het catwalkgevoel
Er bestaan op Schiphol lopende banden voor lange-afstand-gates. In Parijs bestaan die ook. Op station Montparnasse. Stel je voor; aan de rechterkant staan de luie mensen, links lopen de mensen met haast. Stel je nogmaals voor; vier onbekende vrouwen die achter elkaar stevig doorlopen. In ritmisch gelijke passen. Op een haastige doch elegante manier. Ik was de laatste. Veel dichter bij een catwalkgevoel ga ik zeker niet meer komen.

Het wintergevoel
Een sneeuwballen-gevecht met random toeristen op place de Notre Dame.

Het kerstgevoel
Een kitscherige overdosis aan kerstlampjes, een oerlelijke combinatie van kleuren gecombineerd met een smakeloze mengeling van kerstdecoratie. Dat is het kerstgevoel van Frankrijk. Van versieringen hebben zij geen kaas gegeten.

Het kerstgevoel2
Door de Parijse straten paraderen in een kerstpakje tijdens Santacon 2009.

Het taalgevoel
Een heel album van Asterix in het Frans kunnen lezen!

Het geluksgevoel
Hemel, dat zijn er zoveel! De eerste kop koffie in een ijskoude bookshop. De laatste metro om 2 uur 's nachts net halen. De Notre Dame zien opdoemen als je de metro exit uitstapt. Een geslaagde yogapositie (de brug voor kenners). Goede wijn bij de lunch. Vul de rest zelf maar in.

Het gevoel van liefde
Cadeaus ontvangen van Russell. Effectieve tastbare cadeautjes en brieven. Allemaal geregeld via mijn yoga-lerares. Wow!

Het gevoel van 2010
Schrijven en bloggen, geld verdienen met iets wat ik écht wil, met Russell samenwonen in Parijs, naar de Phillipijnen 'op vakantie' naar mijn vader en vooral...Explore. Dream. Discover.

Aanstaande week ga ik heerlijk genieten van een weekje Nederland.

Mere Noel Abby wenst iedereen vast een zalig kerstfeest!