zondag 13 december 2009

Hot Choco & Vin Chaud

Mijn fiets is gemaakt, dat was het eerste victorieuze moment van de week. En uiteraard niet zomaar bij een 'fietsenmaker'. Dit is Parijs! Alles kan hier groter, beter en aparter.

De plaats waar ik mijn fiets heb laten maken heette: Vélo et Chocolat. Dat laat zich al een beetje raden, nietwaar? Deze fanatieke wielrenner en fietsenmaker heeft een prachtige shop aan Canal du Ourq en zodra je één stap binnenzet, komt de geur van verse, warme chocolademelk je al tegemoet. Hoe onwaarschijnlijk simpel, maar zo effectief. De 'chocolat epicé/spicy chocolat' is een aanrader; heerlijk gepeperde, pure chocolade, zo smeuig en dik dat je er een lepeltje bij krijgt. Dan kun je mij opvegen, hoor!

Halverwege de week heb ik de warme choco voor warme wijn ingeruild. Xmas feestje bij de Abbey Bookshop. Foto's zeggen voldoende hopelijk:

Lezing van Stephen Clarke, Abby die warme wijn en cider serveert en een sfeerplaatje!
Overigens, die Stephen Clarke, da's een maffe Brit, hoor. 'One year in the Merde' zijn eerste boek: WAUW, wat een humor!

Ik weet nu, de slappe lach krijgen van een boekpassage is erg genant in de metro.



Niks feesten, werken! De hele avond de heerlijkste gluhwein/vin chaud gemaakt.

Uiteraard volgens oud-Canadees recept (heel veel kaneel en Maple syrup)
















Uit de vijver van nederlanders.fr heb ik nog een prachtig mooie vis aan de haak geslagen. Of eigenlijk heb ik de lelies langszij geplukt. Wat wil het mooie feit, vanaf volgende week heb ik een nieuw baantje in een bloemenwinkel! Drie middagen in de week, een winkeltje vlak bij een grote supermarché dat wordt gerund door een Nederlands stel. Dat wordt Franse bloemennamen leren!

Al deze detailhandelarij rondom mij is wel een beetje vreemd. In Nederland was ik al ruim 5 jaar een kantoormiepje en nu sta ik ineens in twee winkels ofwel boeken ofwel boeketten te verkopen. Of het nu een progressieve of degressieve ontwikkeling is, dat maakt niet uit, het is NIEUW en dus volgens de Abby-reglementen al gauw goed...