zaterdag 14 mei 2011

Over leuke dingen!

Zo en toen zat ik weer in Frankrijk!

Een heerlijk 'afscheidsdiner' met Thijs, een fijne maar veel te lange treinreis en bij aankomst in Beaune een wervelwind aan informatie. En dat allemaal binnen 24 uur!

Heerlijk om weer een beetje leven in de brouwerij te hebben!

De afgelopen blogs waren nogal treurig, het is net of ik alleen maar loop te klagen de laatste tijd. Ik kreeg zelfs commentaren dat over mijn blog. Te negatief. De tendens is bij mij echter heel duidelijk te zien: een lange radiostilte (geen blogs) vervolgens een uitbarsting van dwars-zit-zaken (ik schrijf niet problemen; er bestaan geen problemen!!) en vervolgens een opgehemeld verhaal dat het leven zo mooi is en iedereen boft met alles incluis mijzelf (zie vervolg van dit blog). Beetje bergje op en af, net als de bergen hier in Bourgondie. Een verwarrende, maar ook eentonige cyclus.

Dus. Over welke gelukkige zaken valt er te schrijven? Over het mooie weer? Over de heerlijke week die ik achter de rug heb met etentjes, dansen, zwemmen en uiteraard een superverjaardag (tienenvijftigste) van moeders waar werkelijk alles aanwezig was; een zonnige dag, een feestelijk gezelschap, lekker eten bij La Cantina en wonderbaarlijke muziek van zangeres Maud uit Oosterhout. En natuurlijk een stralende jarige. Moeders nog gefeliciteerd!

Gedurende de week spookt wel immer door je hoofd dat je weer vertrekt, dat is erg jammer. Nu begrijp ik een beetje waarom leven in het moment zo belangrijk is. Hoe vaak zou een mens in het hoofd bezig zijn met denken aan wat komen gaat?

De weken in Frankrijk (wederom Beaune) die nu komen zijn van redelijk eigenaardige aard. Slapend rijk worden als God in Frankrijk, noem ik het graag. De tours zijn ditmaal namelijk self-guided! Ik sta op stand-by, men mag mij bellen als er iets is. Hoe cool is dat.

Tien mooie dagen in Beaune bewapend met een telefoon en ik kan doen en laten wat ik wil!

'De komende dagen ga ik gebruiken om weer in vorm terug te komen. Na mijn ooroperatie heb ik mijn oude sportniveau niet meer bereikt. Fietsen genoeg daar en bergen zat! Met 's ochtends wat yoga oefeningen in het gidsenappartement. Ook mijn eetgewoonten zijn na drie weken vaar- en fietsvakanties in Nederland (met goede koks aan boord) wat verschoven en ik wil graag weer terug naar gezondere dingen. Uiteraard wel een beetje genieten van Franse kaasjes en wijntjes, maar wel met mate.'

Dit schreef ik in de trein, gisteren op weg naar Beaune. The day after (nu dus) kan ik melden dat er gisteren heerlijk voor me is gekookt, ik veel te veel heb gegeten en vervolgens minimaal een halve fles wijn heb leeggedronken tijdens een life-concertje in downtown Beaune.

Zucht. Kan ik van iemand een beetje discipline lenen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten