maandag 24 januari 2011

On the move!

Abby is on the move again! En wat heb ik daar toch altijd vreselijk veel plezier in.

Vanochtend stond ik in alle vroegte op een tram/metro/trein in Amsterdam te wachten. Kort daarna vloog ik boven de bevroren kustlijnen van New Foundland. Ietswat later zag ik uitgestrekte dorpen en steden van de verenigde staten, met besneeuwde daken en witte velden. Het kwam bij me op dat ik nog nimmer had gevlogen in wintertijd.

Vanmiddag liep ik langs de torenhoge wolkenkrabbers van downtown Chicago! Geshopt bij Macy's, koffie gedronken bij Starbucks en m'n veel te grote bed op m'n hotelkamer uitgeprobeerd. Ik ken maar één land waar ze boxsprings zo hoog maken, dat je letterlijk uit je bed moet springen!

En dat allemaal op één dag! Althans, stiekem ben ik al wel iets langer wakker dan 24 uur.

Het blijft me verbazen hoe 'bereikbaar' of 'klein' de wereld is. Je pakt gewoon een vliegtuig en komt zomaar even een ander land, een andere cultuur, binnenvallen.

En dan nog wel Amerika! Het land blijft me keer op keer verbazen, maakt indruk op me, zowel positief als negatief. Ik weet nooit of ik bepaalde gewoonten, zaken hier raar moet vinden of juist bewonderingswaardig.

Het feit al dat ik ben uitgenodigd voor een feestje hier in de States en 'of ik even wilde komen overvliegen' brengt al tweestrijdige gevoelens met zich mee! Briljant of Bizar?

Ach, wat maakt 't uit! Pluk de dag en geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten