woensdag 27 oktober 2010

RTL Boulevard of Indiana Jones

Aaarghh writersblock! Niks, noppes, nada. Helemaal niks komt er uit mijn normaal zo snel typende vingertjes. Er zit niks interessants in mijn hoofd. Rien du tout om te delen. Wel om over te schrijven natuurlijk, maar niet in het bijzonder interessant om op het World Wide Web te plaatsen.

Ik herinner me de vorige maal dat ik terugkeerde naar Oosterhout, dat hetzelfde probleem zich ontwikkelde. Ik schreef destijds dat de gebeurtenissen die plaatsvinden rondom 'Abby in Oosterhout' niet echt noemenswaardig waren. Niet blog-waardig.

Te saai? Te gewoontjes? Ja, ik ben bang van wel. Het zijn geen woeste avonturen, rare ontmoetingen of bizarre, nieuwe ervaringen.

Ja, maar jeetje Abby, moet het leven dan op een enorme Indiana Jones film lijken?

Ehh....ja bij voorkeur wel!

Maar goed, ik waag het een kans en keer terug naar de basis: het open en eerlijk formuleren van de Explorations, Dreams & Discoveries van de afgelopen tijd! Daar gaat het tenslotte om.

Explorations
Op dit moment ben ik aan het onderzoeken welke nieuwe verzekeringsmaatschappij en telecomaanbieder het best bij mij past voor 2011. Pas op, hoor. Dit is in zijn geheel geen gemakkelijke uitdaging.

Dreams
Sinds een paar dagen droom ik van nieuwe laarzen. Bont is in tegenwoordig. Evenals de grijze tint. Dat wordt een makkie.

Discoveries
De nieuwe musical Soldaat van Oranje schijnt te gek te zijn! En ik heb een nieuwe hobby: schaatsen.

Zie je wel, als ik zo ga bloggen lijkt het binnen de korste keren meer op RTL Boulevard. En ik heb een hekel aan dat programma.

Het valt in het niets bij de spannende avonturen-film die ik nagespeeld heb de afgelopen maanden. Nog geen twee weken geleden bedwong ik een 12 km hoge Italiaanse heuvel met al mijn B&R fiets-collegaatjes, om bovenop die heuvel heerlijk te lunchen en de jaarcijfers door te nemen. Evenals de reisjes, zijn ook de bedrijfuitjes redelijk decadent bij Butterfield.

Net een week geleden fietste ik weer als zielsgelukkige op mijn eigen fiets door Parijs! Susanne, die er zolang voor had gezorgd, stond vrijwel direct voor m'n neus toen ik uit de Thalys stapte. Een week lang heb ik heerlijk mijn oude leventje in Parijs herbeleefd en mijn dank gaat uit naar Susanne, Brian, Richard, Amel, Alexandra, Colline & Shanti die in hun drukke Parijse schema even tijd wilde maken voor een freewheelende Abby!

The Abbey Bookshop zag er nog precies zo uit als toen ik het achterliet: tjokvol boeken...

Geheel toevallig had Brian die dag mijn prachtige Renaissance jurk meegenomen en ging ik de eerste avond alweer met mijn voetjes van de dansvloer in de middeleeuwse bar 'Les Caves'.

En nu ben ik weer in Nederland. Redenen te over waarom ik me niet in Parijs of ergens anders op de globe bevind en ik zal er één weggeven: na een jaar freewheelen vanuit Parijs richting de Philipijnen en fietsend via Hollandse molens naar Franse kaas en wijn, is het best fijn om langer dan drie weken op dezelfde plek te verblijven en een basis te hebben.

Wanneer je in een willekeurige rollercoaster stapt (bijv. de Indiana Jones in Disneyland Parijs), vliegt het karretje in een paar minuten voorbij om vervolgens tot stilstand te komen. Je stapt uit en staat nog eventjes wankel op je benen. Je bent nog draaiierig van de rit en de adrenaline in je lijf geeft nog wat naschokken. Na die kleine herstelperiode is alles weer normaal en ben je intens gelukkig dat je de durf hebt gehad om de achtbaan in te stappen.

Dat is een beetje het gevoel als je zojuist een turbulente tijd hebt gehad en vervolgens tot stilstand komt in je oude woonplaats.

Heerlijk die rust!

Maar...het wachten is op de sequel van mijn avonturenfilm!!

1 opmerking:

  1. Een 12 km hoge heuvel?... ligt er in Italie dan een "berg" die hoger is dan Mount Everest met zijn 8848 m1... ?.. Relaxed.. en jij bent daar naar boven gefietst.. die frisse Oosterhoutlucht doet je goed zie ik :)

    BeantwoordenVerwijderen