donderdag 26 augustus 2010

Het hek van de dam

Twee dagen geleden viel alles als een magic rubik's cube in elkaar. Met de zin 'dan heb ik nog precies 6 maanden over om nog iets te doen voordat in april het fietsseizoen weer begint', was het helemaal bekonkeld.

Daarbij kwam de herinnering van een nuchtere Hilvarenbekenaarse die alle dingen recht voor d'r raap zegt: 'ik zou 't ff wat verder zoeken dan Frankrijk. Nu kan 't allemaal nog'. Het was één enkele zin die mijn ex-collegaatje eruit spatte tijdens een stormbezoek aan Uitgeverij Deltas.

Nadien bedacht ik me wijs doch naief dat ik niet zoveel waarde moest hechten aan deze uitspraak. Om er vervolgens een heleboel waarde aan te hechten...

Waar wil je nu weer heen, Abby?

Misschien moet ik bij het begin beginnen. Velen mensen heb ik namelijk verkondigd dat ik plannen had me te nestelen in Breda, ondergedompeld in fijne vrienden, gezellige familie, leuke cursussen en interessante baantjes. Daar had ik enorm veel zin in. Nog steeds.

Echter heb ik zojuist een baan aangenomen waarbij ik tot oktober fietsend en fluitend in Frankrijk zit, sterker nog ik vertrek morgen alweer richting La France voor een spoedcursus 'chique fietsvakanties verzorgen'. Butterfield & Robinson heet mijn nieuwe werkgever en is gevestigd in -hoe kan het ook anders- Canada.

Zo wil het mooie feit dat ik trotse bezitster ben van twee werkgevers die tezamen fietsvakanties verzorgen over de gehele aardbol. Het toeristische seizoen loopt nu ten einde, maar vanaf april 2011 wens ik geen dag vrij te zijn om niet te fietsen! HA!

En toen was het ineens heel duidelijk...Die zes tussenliggende maanden ga ik natuurlijk niet gebruiken voor de uitvoering van impulsieve nesteldrang. Die moet maar even wachten! Op weg naar de vrijheid! Liberté!

Vanaf dat moment -twee dagen geleden dus- werden de creatieve tandwielen en radartjes in mijn hoofd herstart. De woorden explore, dream, discover werden door al mijn rode bloedlichaampjes opgenomen en getransporteerd door mijn gehele lichaam. Ik kreeg 't er warm van! De mooiste, raarste ideeën, dromen & intenties kwamen weer boven borrelen. Landen- en dromenlijstjes werden opnieuw gemaakt en aangepast. Wereldbollen en atlassen werden geraadpleegd en het world wide web werd uitgewrongen.

Het hek is weer van de dam.

Overigens, de origine van dit spreekwoord is dat het hek, staande op een dam van de weide is weggenomen; hierdoor kunnen de daarin opgesloten beesten er uit komen, zich vrij bewegen en doen wat zij willen.

Maar hè, niets zo veranderlijk als Abby. Morgen kan het best wéér anders zijn!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten