maandag 11 juli 2011

Cultuur met een grote RW

Eind vorige maand kwam ik terug van mijn Berlijn-Dresden fietstrip en had ik een ultieme behoefte om in de 'Nederlandse cultuur' te duiken. Muziek, theater, musicals, het maakte me niet uit. Dat kun je zo wel eens hebben.

Allereerst bezocht ik het Openluchttheater in Oosterhout voor een prachtig intiem en echt goed toneelstuk 'Volkzaam'. Daaropvolgend zag ik op een zonnige zondagmiddag op het terras van de Mezz de singer-songwriteres Yori Swart en als klap op de vuurpijl ging ik naar het Chasse theater voor de musical Zorro.

Aangezien ik in het geheim nogal een musical-freak ben en al een musicalletje of dertig heb gezien, was ik wel een beetje kritisch. 'Dit zal wel weer zo'n doorsnee productie zijn', dacht ik en ik verwachtte er weinig van. Maar de show heeft me positief verrast. Veel Spaanse dans en muziek, goede zangers en zangeressen en een onvergetelijke partij energie en vrolijkheid op het podium!

Mijn jaarlijkse portie festival heb ik inmiddels ook al gehad. Rock Werchter was wederom fantastisch. Dit jaar vierde ik mijn elfde editie van dit Belgische rockfestival, onder andere samen met hardcore festivalgangers als Job, Bas & Charlotte (die de teller op dertien of meer hebben staan). Maar ook met een toffe groep Frieskes (eh...uit Friesland dus), Theo, Koen, Sundy, Kim, Rob, Travis, Lars, Wouter en Thijs!

Festivals vieren blijft toch een bijzondere aangelegenheid en dat merk je pas wanneer een 'eerstejaars-ganger' je erop attendeert. Ditmaal was dat Thijs. Nu ben ik al bovenmatig verliefd op die jongen, tijdens Werchter viel ik van gelukzaligheid bijna van mijn stokje. En dat alleen maar omdat híj het zo naar zijn zin had.

Het is lang geleden dat ik iemand zo intens heb zien genieten (en het positieve ervan is dat je er zelf automatisch in mee gaat!!). Van de toffe groep mensen, het eerste biertje op het festivalterrein, de brakke hangochtenden bij de tenten, de 'raving' party's in de Marquee, de frietjes Andalouse, de random Belgische afterparty's en uiteraard van alle toffe optredens als Coldplay, Triggerfinger, Queens of the Stone Age, Anouk, Lissie, Elbow en als klapper Iron Maiden.

Thijs bedankt, lieverd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten