zondag 26 september 2010

De wondere wereld van B&R

Verhalen en anekdotes te over, betreffende mijn nieuwe baan bij Butterfield & Robinson, de meest gerenommeerde reisorganisatie van Noordelijk Amerika.





De prachtige Loire vallei in Frankrijk, het fietsen, de 'travellers' en mijn 'co-guides' zijn de ingredienten. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. De afgelopen twee weken waren een aaneenschakeling van fietsroutes, chateau's en Michelin restaurants. Het is een waar sprookje, zij het niet dat ik verschrikkelijk hard aan de bak moet iedere dag!

Na twee intense weken met mijn Zweedse/Palenstijnse co-guide Amina, die me door de Loire vallei heeft gesleept en me heeft laten kennismaken met de koninklijke geschiedenis en de waanzinnige wijnen van de streek -en uiteraard de fietsroutes- is zij inmiddels afgereisd naar zuid-Spanje voor een andere trip.
Amina & moi!

Momenteel fiets ik voor de tweede maal de route langs de Loire, ditmaal met co-guide Karen, een heerlijke, goedlachse Amerikaanse vrouw die haar plekje heeft gevonden in deze streek en hier al ruim 15 jaar woont.

We bereizen in een week ongeveer 400 km langs de Loire en slapen in Chateau de Brou, Chateau du Rivau (met een vlaamse eigenaar Frans!)...
Chateau du Rivau met pompoenenkunst. In het torentje links mocht ik twee nachten slapen!

...en Chateau de Verrieres. Allen even prachtig. Onderweg staan wijnproeverijen en overheerlijke lunches op het programma. 's Avonds is het officieel dineren en mijn meegenomen jurken en hakjes maken dan ook overuren.

Een sjieke boel dus, maar er wordt ook gewoon 50 km per dag gefietst:


Maar soms is het even slikken. Als ik mensen even gemakkelijk twee flessen champagne zie bestellen, zoals ik een biertje in de kroeg. Als ik de gastronomische gerechten voorbij zie komen, die ik met mijn zilveren bestek verorber. Of wanneer ik gladgestreken gezichten zie van 65+ jaar...

Hoe het ook zij, het zijn allen heerlijke mensen. En ze verdienen een topvakantie in luxe en weelde, zoals de koningen en koninginnen hier in de Loire leefden tijdens de 16e eeuw.

Echter was ik van deze serviceverlening de eerste dagen zo moe, dat ik mijn veel te grote hotelsuite vervloekte, omdat het zo'n eind lopen was van de douche en terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten