dinsdag 14 september 2010

Crrrrrrazy!

Mijn eerste dag 'at the office' van Butterfield & Robinson en ik moet het toch ff kwijt. Eén grote chaos! Maar in positieve zin, hoor.

Via Antwerpen, Parijs en Dijon belandde ik gisteren wederom in Beaune, een prachtig middeleeuws plaatsje in de Bourgogne. Hier is het hoofdkantoor van de Europese Butterfield & Robinson afvaardiging gevestigd. Een prachtig gebouw, overwoekerd door groen, op een rustige afgelegen plek, net buiten het stadje.

Alhier melden alle gidsen zich ofwel aan of af, wat leidt tot een chaotiek van stress, vermoeidheid, zoektochten naar van alles en daarbij een groot eetfestijn. Een mengelmoes van culturen en de meest uiteenlopende talen die je om de oren vliegen (wat niets is vergeleken bij de vier luttelige taaltjes die ik spreek) duidt op de wijdsheid en 'gevarieerdheid' van het Butterfield & Robinson gidsen-aanbod.

Er wordt hard gewerkt, gelachen, gebabbeld, gegeten, gedronken, gefietst, ingeladen, muziek gemaakt, administratie gedaan, foto's bekeken en nog veel meer.

Wat een heerlijke werkomgeving! Al was ik de eerste uren in mijn 'kat uit de boom'-modus. Het is onmogelijk om hier meteen in te springen, dacht ik.

Nou, vier uren later, nadat ik met mijn nieuwe co-guide een tandem op onze bus had gehesen (ja, ONZE tour heeft natuurlijk weer tandemfietsers), ik 10 verschillende kaarten had gemarkeerd op route, duizenden vorkjes & messen bij elkaar had geraapt en mijn veel te dikke informatieboekje over de Loirevallei had geprobeerd door te spitten, kwam dezelfde melige, chaotische bui over me heen. Aaaarghhh....!

Helemaal crazy, iedereen hier. En ik erbij!

Tijdens mijn trainingsweekend - eerste fietstocht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten