woensdag 24 november 2010

Losse vastigheid

Zo ben je een loslopend flierefluitertje die overal heen fladdert en zo ben je officieel huurder van een stukje bebouwing in Breda.

Vandaag was het officieel huurcontract-teken-dag. Diep van binnen vond ik het doodeng, het betekent namelijk dat ik weer een vaste plek heb met alle verantwoordelijkheden en vaste lasten van dien. En ik ben erachter gekomen dat ik toch echt niet zo'n klusser ben, noch mijn broer. Dat klussen wordt nog een zware klus (mocht iemand een middagje mee willen helpen, ik hoor het graag!).

Maar daar zit 'm natuurlijk niet de echte angst. De nieuw verworven vaste plek houdt namelijk in dat ik niet zomaar even de wereld kan overvliegen of een half jaar weer ergens anders kan gaan wonen.

Een vaste plek betekent geen vrijheid.

Nu ben ik gelukkig niet heel zwart-wit denkend aangelegd, dus ik probeer mijn brein voortdurend te motiveren om het idee 'geen vrijheid' bij te sturen en zelfs geheel uit te bannen.

Uiteindelijk moet ik gaan denken en geloven dat een vaste plek in Nederland eigenlijk heel voordelig, leuk en gemakkelijk is en ja, zelfs méér vrijheid biedt dan voorheen!

Dat ik best een tijdje weg kan of zelfs tijdelijk kan werken in het buitenland en daarbij een appartementje in Breda kan aanhouden. En beter nog, immer kan terugkeren naar een heerlijk plekje voor jezelf (al dan niet gedeeld met broerlief).

Het is net alsof ik direct proef op de som wilde nemen, gezien het feit dat ik binnenkort ruim twee weken naar Brazilie ga. Maar een reisje naar Brazilie stond al erg lang gepland. De ideale situatie diende zich aan toen Claudia & Adam uit Breda me meevroegen op hun reis naar Rio de Janeiro. En ja...dat soort dingen moet je mij ook niet vragen natuurlijk. Ik heb direct al mijn vriendjes & vriendinnetjes uit Sao Paolo gemaild dat ik binnenkort een bezoekje aan hen kom brengen! Heb er zin in!

Een nieuw land en een nieuw pand. Allemaal in één maand. Leuk hoor.

Eens kijken hoe lang ik deze losse vastigheid kan volhouden. Ik heb vastigheid al geprobeerd. En los(bandig)heid. Misschien is dit wel de ultieme combinatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten