zondag 21 maart 2010

Azie of Amsterdam?

Ik kreeg zojuist het aanbod van Russell om na onze trip in de Phillipijnen een tijdje in Azie te blijven, wat rond te reizen, wellicht wat projecten op te zetten en tezamen verder te werken aan het 1Mandala project.

Het lijkt me heerlijk om samen met Russell dit continent te bereizen. Reizen! Avontuur! Cultuur!

Ik sloeg het aanbod echter direct af.

Waarom? Waarom?

Als antwoord hierop stak ik een heel monoloog af over mijn toekomstige baan bij HAT Tours.

Hoe fantastisch het is om weer aan het werk te gaan en lekker bezig te zijn (wauw, daarnaar kun je dus zeker verlangen!).

Om nieuwe kanten van mezelf te ontdekken en te leren. Om te zien hoe het is om voor grote groepen wat te vertellen over een stad als Leiden of Delft, of al fietsend het landschap aan toeristen te tonen. Om te ontwikkelen op organisatorisch vlak en te leren communiceren met verschillende partijen zoals een heuse 'tourleader' dat doet.

Daarbij komt dat ik dagenlang door het prachtige Hollandse landschap mag fietsen en varen! Sterker nog, ik krijg ervoor betaald.

Daaropvolgend werd ik ook nog eens uitzinnig enthousiast over een nieuw leventje in Amsterdam voor een paar maanden!

Enfin, het werd een gepassioneerd betoog...

Ik merk, de dichtheid van vooruitkijken en plannen wordt steeds maar kleiner.

We moeten leren om dingen op zijn plaats te laten vallen en per momentum te laten gebeuren. Laat dingen los om ze vervolgens aan te trekken. Het heeft geen zin je zorgen te maken over zaken en problemen die in de toekomst liggen, de uitkomst ervan is immer onzeker.

Al deze wijsheden borrelen op in mijn hoofd, zodra ik ga nadenken over toekomst plannen. Ze kloppen allemaal, ik heb het meerdere malen zien gebeuren. Maak de dromen, zet je intenties uit en hoe & wat volgt later en gebeurt geheel vanzelf.

Soms op zo'n lakse & spontane manier dat het bijna griezelig is. Zoals het feit dat ik vandaag een prachtige e-mail ontving dat ik een slaapplek heb gevonden in Amsterdam!

Nou, dan ga ik vandaag maar geheel 'in het moment' mijn belastingaangifte doen. Wellicht krijg ik op dezelfde lakse en spontane manier wel geld terug van de belastingdienst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten