dinsdag 16 maart 2010

Abby in toerisme

Na een klein weekje Nederland was er een roemruchtig retour in Parijs! Wat blij er weer te zijn!

Na het verslepen van een 16 eeuwse loeizware spiegel (voor het appartementje van Amel) naar de zesde etage ontstond er wederom een hyperfranse avond met Amel, Tania, Russell, muziek, kaas & rode wijn.

De afgelopen weken zijn eigenaardig geweest. Vandaag meldde ik iemand dat het vreemd voelt om geen doel (werk) in het leven te hebben, waardoor je je redelijk nutteloos kan voelen, 'als uitschot van de samenleving'.

De afgelopen weken hebben geheel centraal gestaan voor zelfontwikkeling & zelfkennis! Op een bijna egoistische manier heb ik alleen maar leuke en goede dingen gedaan voor mezelf.

Russell en ik hebben talloze leuke dingen achter de rug zoals Tango lessen, co-creatief schilderen, koekjes bakken, Middeleeuws dansen in les Caves en ik ben zelfs meegesleurd naar Ultimate Frisbee, wat ik een ultieme ervaring vond.

Maar er waren ook zware, emotionele momenten met veel woede en frustratie, wat ik geheel vreemd ben.

Mijn grootste uitspatting ontstond na een Yoga workshop van 3(!) uur. Shanti had al wel verteld dat de Yin Yoga die we deden, nogal wat emoties kon losmaken. Nou dat heb ik geweten, of beter gezegd Russell heeft dat geweten!

Hoe klote het voelt om niet lekker in je vel te zitten, hoe fijn het is om al je emoties geheel te laten gaan. Ik geloof niet dat ik daarin heel erg goed was, als nuchtere Hollandse!

Mijn Parijs' avontuur nadert zijn einde. Over twee weken hijsen we de zeilen en koersen we oostwaarts richting de Phillipijnen! Rond 2 april kan ik mijn vader en Annemiek een grote knuffel geven en eindelijk eens hun prachtige woning in Manila bekijken.

Vandaar teruggekomen heb ik voor de lente en zomer inmiddels twee tot drie toeristische baantjes op de planning staan. Het zijn allen prachtige succesverhalen, stuk voor stuk een pareltje.

Ik wilde heel graag in de toeristische sector eens proberen, dus vandaar:

Via HAT tours ga ik een aantal weken fiets- en vaarvakanties aan buitenlandse toeristen verzorgen in Amsterdam en omstreken. Mijn eerste Tulpentour is begin mei.

Daarnaast heb ik connecties hier in Parijs voor fietstours in Parijs!

En om helemaal in de sfeer te blijven reis ik in juli af naar Zuid-Frankrijk voor een waanzinnig baantje via Magical Tours!

Hoe dit zich allemaal gaat ontvouwen, waar te wonen, met of zonder Russell, dat zijn allemaal heerlijke onzekerheden.

Diep van binnen weet ik dat werken in toerisme, waarop ik me nu ga storten, niet geheel mijn passie is. Wat dat wél is...geen idee! Tot die tijd kan ik me dus maar beter vermaken met leuke baantjes, nietwaar?!

Feit blijft dat ik een heerlijke zomer tegemoet ga, ofwel in Amsterdam, Parijs of Zuid-Frankrijk op geheel financieel duurzame manier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten